تسليحات مورد ادعاي رژیم اسرائیل که تصاوير آن به نمايش درآمده است، ساخت ايران نيست بلکه توسط نيروهاي مسلح سوريه ساخته شده که اين مسأله، نشان مي‌دهد "بشار اسد" رئيس جمهور اين کشور، به رغم فشارهاي جهاني و خيانت برخي اعراب و حتي فلسطينيان، همچنان به حمايت از مقاومت اسلامي ادامه مي‌دهد.

گروه بین‌الملل مشرق - وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار فیلم و تصاویری از عملیات توقیف یک کشتی حامل موشک برای مقاومت فلسطین خبر داد و مدعی شد این موشک‌ها از ایران و بواسطه کشور سودان در راه غزه متوقف شده است. 

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، این کشتی با پرچم پاناما و در آب‌های سودان توقیف شده است که حامل مصالح ساختمانی و موشک‌هایی جاسازی شده بوده است.

همچنین در فیلمی که هاآرتص منتشر کرده است، تصویری از کیسه‌های سیمان ساخت ایران نیز به چشم می‌خورد که احتمالا برای بازسازی مناطق تخریب‌شده در حملات رژیم صهیونیستی، در حال ارسال به غزه بوده است. 

پیش از این رهبر انقلاب نیز به صراحت، حمایت جمهوري اسلامي ایران از گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را اعلام کردند که نمونه آن در جنگ هشت روزه غزه با شلیک موشک‌های فجر 5 به سمت اراضی اشغالی دیده شد:

«ما هر جا دخالت کنیم صریحا می گوییم همچنانکه به علت ضدیت با غده سرطانی رژیم صهیونیستی، در دو جنگ پیروزمند ۳۳ روزه و ۲۲ روزه دخالت کردیم و از این پس نیز هرجا هر ملتی یا گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه و مقابله کند ما به او کمک می‌کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این مسئله نداریم.»

بشار اسد همچنان بهای حمایت از مقاومت را می‌پردازد+تصاویر و فیلم

به گزارش مشرق، تصاویر منتشر شده از این راکت‌ها مشخص می‌کند که موشک‌های مورد ادعای اسرائیل، از نوع راکت 302 میلی‌متری خیبر(M302)، گونه‌ای از سامانه راکت‌انداز 302 میلی‌متری ساخت صنایع دفاعی سوریه است. این راکت برای اولین بار در جریان جنگ 33 روزه بین حزب‌الله و اسراییل توسط رهبر مقاومت معرفی شد. در زمان جنگ 33 روزه این سلاح با برد 100 کیلومتر، به عنوان دست بلند مقاومت اسلامی لبنان به حساب آمده و از آن برای حمله به شهر حیفا به عنوان سومین شهر بزرگ سرزمين‌هاي اشغالي استفاده شد.

بشار اسد همچنان بهای حمایت از مقاومت را می‌پردازد+تصاویر و فیلم

سید حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان، نخستین بار و در جریان یک سخنرانی تلویزیونی از شبکه المنار به تاریخ 26 جولای 2006 میلادی از این سامانه نام برد. این راکت از یک سر جنگی 150 کیلوگرمی برخوردار است و می‌تواند به شکل ویژه‌ای توان گروه‌هایی به مانند حزب‌الله و یا حماس را در نبرد احتمالی با رژیم صهیونیستی تغییر دهد.

راکت‌های ساخت سوریه در حالی برای مقاومت فلسطین ارسال می‌شود که شاخه‌هایی از حماس طی سه سال گذشته، اصلی‌ترین حامی خود را در جنگ با تروریسم تنها گذاشته و حتی از اردوگاه معارضین نیز حمایت کرده است.  با این حال، سوریه که طی سه سال اخیر از سوی رژیم اسرائیل، تکفیری‌های مورد حمایت ارتجاع عرب و کشورهای غربی زیر شدیدترین حملات سیاسی، نظامی و رسانه‌ای قرار داشته است، همچنان از مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کند و بار دیگر هزینه‌‌های آن را متحمل شده است.

بشار اسد در سه سال گذشته با وجود تمام فشارها برای توقف حمایت از مقاومت در قبال توقف جنگ داخلی تحمیلی در این کشور، با شجاعت آرمان سوریه را حمایت از فلسطینیان و عزم خدشه‌ناپذیر خود در ادامه این مسیر اعلام  و تصریح کرد آنچه امروز در سوریه می‌گذرد بهای حمایت‌های 30 ساله دمشق از حزب‌الله و مقاومت فلسطین است.


یکی دیگر از نکات مورد توجه و مانور همزمان و هدایت‌شده رسانه‌های اسرائیلی و غربی بر روی توقیف این کشتی، فیلمی است که از این عملیات منتشر شده و در انتهای آن گرافیکی تهیه شده است که مسیر حرکت این کشتی و نحوه ارسال آن به غزه و دامنه پوشش راکت‌های فوق را به تصویر کشیده است که از برنامه‌ای منسجم و طراحی‌شده برای ایجاد هجمه سنگین رسانه‌ای برضد ایران حکایت دارد.

در این گرافیک نشان‌داده شده است که راکت‌های کشف شده این قابلیت را دارند که از نوار غزه، مناطق وسیعی از سرزمین‌های اشغالی و ناوچه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

پیش از این در سال‌ 2009 نیز اسرائیل مدعی کشف محموله دیگری از سلاح‌های ایرانی ارسالی به حزب‌الله شده بود که در دریای مدیترانه توقیف و به بندر "اشدود" در سرزمین‌های اشغالی منتقل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 1
    بس کنید این چرندیات را. همین امروز چهارشنبه 14 دی اسرائیل در حمله ناجوانمردانه به پادگان ارتش سوریه در القنطره در جولان اشغالی چند ده سرباز را کشته و زخمی کرد و اسد و نصرالله هم فقط حرف و هارت و پورت میکنند و نظاره گر هستند
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 1
    صدای خرد شدن استخوان های اسرائیل به گوش میرسد....
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    دورغ این جک و جونورای اسرائلی همینجا مشخص میشه ، که اولا اگر اینها ساخت ایران باشن ، چه لزومی داره ایران اسم کشورش رو روی این تجهیزاتی که قراره به سوی غزه برن درج کنه ...آنهم با این ضریب امنیت پایین !
  • هادی ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    ادب ؟......
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    قاطی داری هیچ کس مثل اسد و نصر الله در مقابل اسرائیل عملگرا نبودند آیا دیگران یک تیر هم شلیک کرده اند بلکه نیابتی از طرف اسرائیل دارند با جبهه مقاومت می جنگند بعد تو می گی هارت و پورت میکنند الان اسد داره چیکار میکنه مردانه با تمامی این وحشیها داره از طرف تو نفهم می جنگه
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    آقا حرفیه.اصلا از ایرانه. ماله خودمونه. داریم کمک میکنیم. کی میخواد جلومونو بگیره؟؟؟؟
  • فرزند ایلام ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    اقای ناشناس اولا 14اسفنددرسته نه 14دی خخخخخخخخخخخخ بعدش تو لیاقت نداری اسم سید حسن نصرالله قهرمان رو به زبون بیاری چون این سید بزرگوار شیعه هست واز مولایمان علی الگو میگیرم پس اقتدار شیعه جدا از دیگران است اسرائیل باید منتظر فرزندان حضرت زهرا(س)باشد که در اینده ای بسیار نزدیک اسرائیل را از روی زمین محو خواهیم کرد
  • علیرضا ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    مگه استخونی براش مونده؟
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    مشرق همه اینها به کنار چرا فقط نظر مخالفان را چاپ میکنی؟ من چند نظر دادم که موافق بود اما چاپ نشد اما یه بار خطاب به آقای ظریف نظر دادم که "فقط کاری کنید که زندگی ما پلمب نشه" چون دو پهلو بود و کلی هم منفی خورد چاپ شد. چرا مشرق هر وقت نظری میدیم که برداشت مخالف ازش میشه چاپ میکنید اما موافق نه؟!
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    جولان وارد جنگ فرسایشی شد.....برای ارتش سوریه دیگه چه فرقی داره کجا هزینه کنه وقتی هزینه کردن غیرقابل اجتناب باشه
  • شیدا ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    درعوض حماس هم خوب از خجالت ما و سوریه درمی آید.
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    مجید دلبندم 14 اسفند نه دی!!!
  • ریاستی ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    ۱۸/۱۵ یکی به نعل میزنی دو تا به میخ،مگه اونجا گود زورخونه هست،که یک کاری بکنند بلافاصله که تو خوشت بیاد.هر تجاوزی از اسراییل جواب ومحل جواب خاص خودشو داره،تا حالا از خودت پرسیدی که این کارهای ایزایی صهیونیستها برای چیه؟برای اینه که از جای دیگه میسوزن.
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    یک منبع رسمی ایرانی در گفتگو با المیادین گفته است : هدف اسرائیل از ارائه این خبر وادار کردن کنگره به حفظ تحریم ها علیه ایران بوده ...ترجمه خبر توسط خودم
  • سیدالحسینی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 1
    سوریه و جناب بشار اسد.بی شک بهای حمایت ا ز مقاومت را می دهند امروز که هدف فتنه گران و ترور یستهای مزدور امریکا ورژیم صهبونیستی کاملا برملا وآشکارشده ومشخصا هدفشان ازاین جنگ تضعیف ایران اسلامی و آموزش ترور یستها وبعد ازشکست بشار گسیل آنها بطرف مرزهای لبنان وایران بوده وایران حزب الله هرچه در توان دارند باید به کمک سوریه بپردازند.انشاالله پیروزی جبهه مقاومت نزدیک است
  • ایران ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    ناشناس 18:15 آرام باش آرام ....
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    یعنی یه موشکم خوب نمی تونیم جاساز کنیم؟ همین بود ........... !
  • آرش ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    پس لابد تو داری سه ساله با تروریستهای صهیونی - وهابی تو سوریه می جنگی که بقیه هارت و پورت می کنن؟!!! اتفاقاً اونایی که هارت و پورت می کنن امثال تو اند نه کسانی که وسط معرکه ایستادن بچه جان!
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    وقتی که پشت سر هم ناو گروه و مقام نظامی ما به سودان می ره یک بچه هم می فهمه که خبریه
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    اسد که کلا تعطیله جنگنده های اسراییلی که روی سوریه انگار در پارک پپرواز می کنن اگر روسیه نبود یک سال پیش امریکا و ناتو حمله کرده بود حزب الله هم که متاسفانه هنوز انتقام خون شهید مغنیه رو هم نگرفته و خیلی های دیگه رو
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    صدای خرد شدن استخوان های غرب نیز به گوش میرسد... وحشتی وصف ناپذیر کافران را در بر گرفته
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    ببین ..... خودتی بگو خب!
  • امیر ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    آرام ناشناس عزیز! بیدارشو! امروز 14 اسفندماهه نه دی ماه!!...اونی که تونسته سه سال در مقابل اتحاد تکفیر واستکبار و شیاطین جن و انس بایسته برای یکسره کردن کار اسرائیل (سگ هار آمریکادر منطقه) برنامه داره ...
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    همش فیلمه که خوراک تبلیغاتی داره ، میخوان اسم ایران را خراب کنند .
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    ببند بابا
  • ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    ولی خداییش ایران هم باید بفرسته. از بشار یادبگیرین
  • حزب الله ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    اهای ناشناس فتنه گر و منافق تو داری چرت و پرت میگی بیشعور از چیزی خبر نداری اون دهان کثیفت که پر شده از حرفهای بی بی سی و شبکه فارسی زبان امریکا رو داری بلقور میکنی برای دیگران وطن فروش فتنه گر جواب حمله داده شد کر بودی نشنیدی میدانی چرا نشنیدی چون نشستی پای بی بی سی و خبر گذاری های دشمن دوست داری موفقیتهای کشورمان و حزب الله و سوریه رو بیان بگن این خبرگذاری ها درست شدن فقط برای بدگویی وارونه نشان دادن حتی از دروغ گفتن شکست خوردن سوریه و حزب الله و ایران در سوریه و مشرق از تو بعیده که نظرات چنین ادمهای منافق و فتنه گر رو میزاری تویه سایت
  • فرزندایلام ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    اولا 14 اسفنددرسته نه 14دی خخخخخخخخخخخ دوما سید حسن نصرالله بچه شیعه هست وشیعه غیرت دارد و زمانی که وقت نابودی اسرائیل برسد این کار را خواهدکرد
  • محمد22 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    عزيز جنگ همينه حزب الله و سوريه تا حالا چند هزار تروريست رو كشتن كه اسرائيل براشون كلي هزينه كرده سوريه انتقام اون سرباز ها رو با نابودي تروريست ها مي گيره
  • ابلیس ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    آفرین! خوب داری شاگردی میکنی..
  • بیسوادم ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    لانه انکبوت به زودی از هم گسسته خواهد شد ان شاا...
  • سلمان ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    تویی که هارت و پورت می کنی ، دیماه دو ماه عقبی
  • بنده خدا ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    فرض ميگيريم اگر سيدحسن و اسد فقط نظاره گر جنگ باشند ولي زماني يك نفر به نام امام خامنه اي حكم جهاد به آنها دهد تمام جانشان را براي اجراي حكم ايشان مي دهند كه الان هم دارند تمام وجودشان را براي تحقق فرمان ايشان وسط مي گذارند.
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    اسد و مقاومت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا اسد سکولاره بابا بس کنید این سیاه بازیها رو بابا مشرق ملت رو چیز فرض کردی بابا ملت اینا شما رو چیز فرض کردن
  • رزمنده در جبهه ها جنگ تحمیلی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    در جنگ تروریست ها درسوریه و عراق این دو کشور و از اول و تا آخر اشتباه بزرگی کرده اند این صابت شده است کشورهای اسرائیل و ترکیه و عربستان مستقیم با این سه کشور می جنگد و کشور سوریه و عراق باید تمام شهرهای اسرائیل و ترکیه و عربستان را با هر نوع سلاح و موشک بزند تا آدم بشود اگر این کار را نکند هیچ موقع جنگ تمام نمی شود آب چشمه را سر چشمه قطع می کنند نه جاهای دیگر و این همه در کشور تان جنا یت ها ی و خیا نت و تجاوز های می کنند پس کی می خواهید موشک ها استفاده کنی
  • ماسون ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    دکتر نمیخوای؟
  • ماسون ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    عادیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس